maandag 31 augustus 2009

Afscheid II

Het grote avontuur in het Deense is bijna voorbij. Eind volgende week hebben we ons ME/IR examen. Voor de niet-vliegers onder ons staat dat voor multi-engine/instrument rating. Dit is het laatste examen wat we in Denemarken hebben en dit is letterlijk de kroon op het werk waar we de afgelopen twee jaar mee bezig zijn geweest. Als dit examen gehaald wordt, moeten de spullen gepakt worden en vangt voor de laatste keer de reis naar het "zonnige" zuiden aan. Dat betekent ook afscheid nemen van Denemarken. Wat zal ik nou het meeste gaan missen heb ik me de laatste week vaak afgevraagd. "Het eten? Nee niet bepaald". "Het weer? Zeker niet". "De F16's? Als kiespijn". "De mensen? Ja sommige mensen zal ik wel missen". Wat nog meer? Sinds ik hier ben was ik met grote regelmaat te vinden in de fitnesszaal (zie eerdere berichten) en mocht ik tevens de luxe genieten om gratis gebruik te maken van de bijbehorende sauna. En aangezien ik de enige ben die van de sauna houd heb ik deze steeds geheel voor mijzelf ter beschikking gehad, een groter genot bestaat niet! Dus wat zal ik het meeste aan Denemarken gaan missen, dat moge duidelijk zijn....

Geen opmerkingen: