zondag 7 september 2008

Hoogtepunten van de zondag

Dat ik geen 25 meer ben weten jullie natuurlijk al. Maar dat werd vandaag weer pijnlijk duidelijk. Gisteren ben ik sinds lange tijd weer eens op stap geweest. Peter had ons uitgenodigd om naar zijn stad Aarhus te komen. Hij gaf met zijn huisgenoten een feestje en daarna zou hij ons het uitgaansleven in de stad laten zien. Het was deze week "Festuge" wat zoiets betekend als festivalweek. Niemand wist hoe of waar het vandaan komt alleen dat het ieder jaar in de 1e week van september gehouden wordt. Het centrum was dan ook helemaal afgeladen. Peter sluisde ons door de mensenmassa heen en we eindigden bij een grote disco waar we via de studenteningang naar binnen mochten (toch leuk om weer student te zijn). Daar was het feest in volle gang en vloeide de alcohol in hoge mate (niet dat je een biertje voor 7 euro nou bepaald goedkoop is). En toen we rond half vier vertrokken leek niets er op dat het feest tegen zijn eind liep. Gelukkig had Martijn aangeboden om de Bob te zijn en bracht hij mij veilig weer thuis. Rond een uur of vijf lag ik pas in mijn bed, met als gevolg dat ik toen ik mijn ogen weer opendeed het al half een 's middags was. Dan is zo'n zondag ineens heel snel voorbij. Vandaag was het dus kalmpjes aan, hoogtepunten van de dag waren een oude dubbeldekker (voor de insiders een Steerman met stermotor) die een aantal touch en go's kwam maken en een fotoshoot van een ree die in het gras voor onze barak langsliep. Maar mijn oma zei altijd "Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd" en ik weet dat ze gelijk had...

Geen opmerkingen: