maandag 3 december 2007

Waar zijn we nu aangekomen?

Zaterdag om 8:00 uur vertrok ik na een emotioneel afscheid van een van mijn beste vrienden die me kwam uitzwaaien naar Arnhem. Daar woont Martijn en Remco en ik zouden bij hem verzamelen. Na een laatste bakje nederlandse koffie togen we op weg naar Vojens. Het was toch best een flink stuk rijden want het was al donker toen we voor het gebouw van het vliegveld stopten. We werden echter warm onthaald door de medeeignaar Michael en een student van de vorige groep. Na het maken van de badges om de basis op te komen werden we eindelijk naar onze barakken gebracht. Dat was even schrikken. De barakken waren gebouwd in de tweede wereldoorlog en gebruikt door duitse officiers. Het regende en het was aardedonker. De verwarming bleek niet te werken dus het was er verschrikkelijk koud. De anderen van de groep waren er al en we stelde ons aan elkaar voor. We kregen onze kamer toegewezen en konden beginnen met uitpakken. Een uur later kwam iemand van de andere groep ons ophalen en gingen we met zijn allen bowlen bij het plaatselijke bowlingcentrum. Dat was erg gezellig en ik voelde me gelijk opgenomen in de groep.
Na het bowlen hebben we nog tot laat zitten kletsen met de anderen voordat we uiteindelijk met 2 dekens (het was binnen even koud als buiten)naar bed gingen. Zondag was het weer iets beter en hebben we inkopen gedaan in Vojens. Er waren veel winkels open, waarschijnlijk vanweg de kerstperiode. Daarna zijn we nog naar Haderlev (spreek uit: Heddersluw) gereden. Een historisch stadje met een leuk centrum en.... een Irish Pub. Toen we weer terugkwamen bleek de verwarming weer te werken. Iemand had gebeld en het was vrij snel gefixed. Ik had aangeboden om te koken en daar werd dankbaar gebruik van gemaakt. Gelukkig waren er vele helpers zodat ik me als een echte Jamie alleen maar met de hoofdzaken hoefde bezig te houden. Er kwam wijn op tafel en het werd een gezellig samenzijn. Het eten smaakte prima. Het was een heerlijke avond en ik sliep als een roos.

Geen opmerkingen: