maandag 20 april 2009

Voorjaar in Denemarken

Na vorige week in Nederland alles al prachtig in bloei te hebben gezien, moest ik concluderen dat de natuur hier in Denemarken toch echt een paar weken achterloopt. Toch breekt ook hier het voorjaar langzaam aan. De bomen krijgen knoppen en alles wordt steeds groener. Gisteren was het een prachtige dag, een strakblauwe lucht en felle zon. Helaas wilde de temperatuur niet meewerken want er stond een koude wind uit het oosten. Geen strandweer dus, maar wel een mooie gelegenheid om Denemarken weer eens van een andere kant te bekijken. Ik vond een website waarop diverse wandelroutes staan aangegeven en zo kwam ik terecht in Osterskov even boven Haderslev (ca. 15km van Vojens). Als je het op zijn Nederlands uitspreekt Osterskov denk je niet meteen aan een mooie plek, maar dat is met alle Deense plaatsnamen zo, dus daar ben ik inmiddels aan gewend. Het bleek toch een heel aardig bos te zijn, niet erg groot want je kon er in een uur omheen wandelen, maar een mooie afwisseling van naald -en loofbomen. En overal grote groene plekken met duizenden witte bloempjes. De vogels floten naar hartelust, ik spotte een paar herten en alles geurde heerlijk. Spring is in the air!

Geen opmerkingen: