zondag 5 april 2009

Feestje

Vorig jaar verraste de 2e klas ons met het organiseren van een kerstmaaltijd in hun barak, compleet met slakken als voorgerecht en een traditioneel Deens nagerecht (ris a la man, een soort rijstebrij met warme kersen). In de eerste maanden van het nieuwe jaar werd er regelmatig hints gegeven of wij (in de andere barak) niet ook eens iets zouden organiseren. Dat konden wij natuurlijk niet op ons laten zitten. Ik had al een paar keer voorgesteld om een datum te prikken, maar steeds kwam het er niet van. Op een gegeven moment vond ik dat er toch maar wat moest gaan gebeuren en heb ik op een zaterdag voor iedereen gekookt en hebben we tijdens het eten een plan gemaakt en een datum vastgesteld. Het zou de vierde van april worden en hoewel vroeg in het seizoen als thema Caribbean party hebben. Dat beloofde wat. Naarmate de datum dichterbij kwam werden de plannen concreter en werd er zelfs naar Duitsland gereden om goedkoop drank in te kopen. Zaterdag begonnen de voorbereidingen al vroeg. De hele hal werd omgebouwd tot een strandtent compleet met palmbomen en Aloha-dames en uitzicht op de zee. Om zes uur werd het eten binnengebracht dat we besteld hadden bij de dame van de airportcafetaria. Het feest kon beginnen. Er waren allerlei exotische mixen gemaakt, met namen als Champagne-soup en Apple Cosmopolitan en daarmee kreeg je inderdaad het gevoel dat je lui in een strandstoel aan zee lag met een koel drankje. De uren vlogen voorbij en voor ik het wist waren Remco, Martijn en ik nog als enige aanwezig. Vanochtend werd ik met een knallende hoofdpijn wakker, hmmm misschien toch iets te veel van die "Champagne soup" gedronken. Gelukkig hoefde we vandaag niet te vliegen...

Geen opmerkingen: