zondag 13 januari 2008

Jaloerse blikken

Hallo lieve kijkbuiskinderen. Weer even een paar woorden uit het natte Denemarken voor het slapen gaan. Nadat we gisterenavond een warm welkom voor Kamilla die met de anderen was gaat stappen, hadden voorbereid, was het vandaag weer een serieuze dag studeren. Weekend bestaat niet meer volgens Michael onze CFI (Chief Ground Instructor). De komende anderhalf jaar zijn we eigendom van Danfly en moeten we ten allertijde beschikbaar zijn. Wat ze daar mee bedoelen, god mag het weten, maar het programma zit zo in elkaar dat er heel wat uren in de boeken gekeken moet worden en ook na het theoretische gedeelte moet je continu blijven leren en vluchten voorbereiden. Dus die heerlijke vakantie naar Italie moeten we nog maar even uitstellen... Het goede nieuws is, dat er aan mijn oproep dat mijn bed toch wat aan de kleine kant was, gehoor is gegeven. Een paar dagen geleden werd er aan mijn deur geklopt en stond er een vriendelijke deense meneer met een groot matras in plastic verpakt. Dat was het nieuwe bed en hij was voor mij! Op de zijkant stond alleen dat het maar 200cm lang was. Hmm, daar kwamen gelijk de twijfels. Hadden ze het nou niet goed begrepen? De rare Denen toch, alles moet hier in 3 keer gedaan worden. Gelukkig bleek het allemaal mee te vallen en was het bed toch een hele verbetering ten opzichte van de stalen brits uit de tweede wereldoorlog. Iedereen kijkt me nu de hele dag jaloers aan, dat ik zo'n bed heb gekregen. Anderen slapen al een half jaar op de bank of op een matras op de grond en ik krijg zowaar een nieuw bed! Ik slaap nu al 3 nachten op een heerlijk zachte boxspring. Het rare is dat ik net gewend was aan het dunne matras en nu dus weer moet wennen aan deze, een echte Hollander moet altijd wat te klagen hebben....

Geen opmerkingen: