zaterdag 18 juli 2009

Nouvelle voiture!

Vier jaar geleden kocht ik een tweedehandse Laguna, die toen al 11 jaar oud was. Ik was er helemaal weg van, dat was een auto die ik al heel lang wilde hebben en nu had ik hem precies in de kleur die ik wilde! Echter vier jaar later en vijftig duizend kilometer verder hebben we helaas toch weer afscheid van elkaar moeten nemen. Afscheid nemen is altijd moelijk. Zelfs van een stuk blik als een auto. Je hebt er zoveel uren in gezeten naar evenzovele bestemmingen dat je er toch een bepaald gevoel bij hebt. Maar soms moet je gewoon even niet naar het gevoel kijken maar een verstandige keuze maken. De Laguna inmiddels 15 jaar oud begon toch steeds meer mankementjes te vertonen. Er waren al redelijk wat reparaties uitgevoerd en over enkele maanden zou er weer een APK keuring aan komen. Tijd om de balans op te maken. Dankzij de slooppremie was het een interessante optie om te kijken naar een iets jongere, onderhoudsvriendelijkere, vierwieler. Na een paar lange dagen werd deze uiteindelijk gevonden: een Renault Megane Privilege uit 2001. Weer een Renault dus. Tja zoals een goede vriend van me het uitdrukte "Een feest van herkenning!".

Geen opmerkingen: