vrijdag 12 juni 2009

Having FUN !

Afgelopen weekend was ik in Winterberg. Ik was door een van mijn beste vrienden uitgenodigd om mee te doen met het jaarlijkse MOE weekend. MOE staat voor Mannen Onder Elkaar en is iets wat ontstaan is uit een jarenlange vriendengroep die inmiddels allemaal getrouwd zijn en kinderen hebben. Een keer per jaar gaan ze samen een weekend op stap en iets actief doen (survivelen, mountainbiken, etc.). Ik was voor het eerst uitgenodigd om aan deze activiteit mee te doen, hoewel ik niet geheel aan de voorwaarden voldoe (geen vriendin en geen kinderen). Het was een flinke rit vanuit Denemarken en ik raakte even de weg kwijt bij Hannover (vliegen is toch een stuk makkelijker!), maar aan het eind van de middag kwam ik aan het hotelletje waar we afgesproken hadden. Ik werd allervriendelijkst door de groep ontvangen en voelde me direct thuis. Voor het eten wandelen we nog even de (winter)berg op. Prachtige omgeving, geen wonder dat zoveel Nederlanders hier ieder jaar op vakantie gaan. Een van de mannen is ook een hardloper en 's ochtends gingen we samen een half uurtje hardlopen. Heerlijk die frisse boslucht in je longen! Het weer was ons zaterdag helaas niet gunstig gezind, want het was helemaal bewolkt en er viel regelmatig een flinke bui. Mountainbiken viel dus af. Na een leuke wandeling rondom de Bodensee??, een klein meertje aan de voet van Winterberg, trakteerde Theo ons op apfelkuchen voor zijn verjaardag (12 juni!!). Omdat het nog steeds regende zijn we 's middags naar een mijnwerkersmuseum gegaan. We kregen een rondleiding in de mijn van een oude mijnwerker wat erg interessant was. Wat maakten die boormachines een herrie!! Zondag was het beter weer en zijn we gaan rodelen en bullracen. Daarbij rijd je op een soort driewieler van een berg af, erg spectaculair. Het afscheid kwam al veel te snel en voor ik het wist zat ik weer in de auto terug naar Vojens. Wat een heerlijk weekend!

Geen opmerkingen: