dinsdag 18 november 2008

Appeltaart en onrustbanden

In Nederland wil de inspectie van Gezondheidzorg het gebruik van onrustbanden, die gebruikt worden om te voorkomen dat onrustige of demente bejaarden (of allebei?) 's nachts gaan rondstruinen en daarmee het persooneel en de andere bewoners wakker houden, gaan terugdringen. De onrustbanden worden als onmenselijk gezien. Ik heb zo langzamerhand ook een onrust band nodig. Na drie weken aan de grond gestaan te hebben, beginnen de emoties toch wel hoog op te lopen. Ik begin nu te begrijpen wat die bejaarden meemaken. De hele dag op een stoel zitten en maar één ding willen ERUIT!! En er zit voorlopig nog geen verbetering in de weeromstandigheden hier in de middle of Danish nowhere. Voor het weekend wordt zelfs natte sneew voorspeld! Van lieverlee heb ik mijn energie toch maar in iets nuttig proberen te steken door een appeltaart te bakken voor de dames op het secretariaat. Nu kan in weer terug maar mijn stoel. In 2011 moet het gebruik van de onrustbanden tot een minimum zijn teruggebracht. Ik hoop toch niet dat ik zolang hoef te wachten...

Geen opmerkingen: