vrijdag 4 juli 2008

Wannabe pilots

Gisteren was officieel de laatste les van de grondschool. Raar idee dat we 7 maanden geleden naar Denemarken kwamen en tegen die ontzettende stapel boeken aankeken. "Moeten we dat allemaal kennen?" Inmiddels zijn we ruim 200 dagen verder en hebben we alle stof doorgeworstelt. Soms moeizaam: "Waarom moeten we dat nou onthouden?", maar meestal met veel plezier. Wat komt er toch veel kijken bij een vluchtje van London naar Parijs! We hadden leuke instructeurs, goede en minder goede instructeurs en zelfs instructeurs waarbij je meer lette op de instructeur dan op de stof "No ssuktion...buttt! presssurrr...". Woensdag en vandaag hebben we de laatste tussentijdse (progress) testen gehad voor de officiele JAA-examens. Het viel niet mee, mede doordat het lesprogramma ruim een maand korter was dan de vorige keer, en de hoeveelheid stof bijna 25% meer was. Voor klagen is echter geen plaats "This is aviation!" wordt er standaard geantwoord. Maar met een gemiddelde van een ruime negen mag ik mezelf zeer gelukkig prijzen. Zijn al die uren achter mijn bureau niet voor niets geweest. We hebben nu nog vier weken tot aan de volgende examens maar eerst ga ik lekker een week naar Nederland om mijn vrienden die ik toch wel mis weer eens op te zoeken en eens even helemaal niet aan "aviation" te denken!