zondag 27 juli 2008

Gaat het weer een beetje meneer Dané?

Dat het zelfs bij ons niet altijd feest is bleek van de week. We kregen onverwachts bezoek van de directeur en hij had geen goed nieuws voor ons. Verscheidende prijsstijgingen de afgelopen jaren waren niet meegenomen in de opleidingskosten zodat we voor een verhoging stonden van enkele duizende euro's. Ondanks dat we wisten dat de brandstofprijzen de laatste tijd uit de pan rijzen, kwam dit toch even koud op ons dak. Om dan twintig studenten op een lijn te krijgen valt dan niet mee, dus dat waren een paar slapeloze nachten. Gelukkig is nu de rust weer enigzins wedergekeert en kunnen we ons weer richten op datgene waarvoor we hier zijn, nl. onze vliegopleiding. Als pleister op de wonde, werd het weer met de dag beter. Zodanig dat ondergetekende weer eens lekker met de korte broek buiten in de zon kon liggen studeren, heerlijk even bijkomen. In de middag besloot ik dat het tijd werd om het Deense platteland maar eens te gaan verkennen. Per tweewieler uiteraard, want dat is toch de beste manier en het kost geen benzine! De hemel was blauw en er stond een stevige bries die voor verkoeling zorgde. Na nog geen 200 meter reed ik langs de kerk van Skrydstrup. Een leuk klein kerkje, stom dat ik dit nu pas voor het eerst zie! En verder ging de rit door korenvelden en maisvelden. Ik reed door Frans uitziende dorpjes (die niet op de kaart stonden) met boerderijen en een zag een molenhuis uit 1878. Het landschap glooide licht waardoor je steeds weer een ander uitzicht had. Na ruim 2,5 uur en vijftig kilometers was ik weer terug in Vojens. Nog lekker even een ijsje gehaalt bij het benzinestation, dat had ik wel verdiend! De batterij is weer opgeladen.....