maandag 2 februari 2009

Haute cuisine

Tja wat staat er nu op mijn website zul je denken? Ik volg toch een pilotenopleiding in Denemarken? Zitten daar ook kooklessen bij? Helaas niets is minder waar. Maar er valt niet zo veel spectaculairs te melden over de opleiding op dit moment. Het weer was de laatste weken niet om over naar huis te schrijven. Met andere woorden de meeste dagen werden gevuld met opstaan, douchen, ontbijten, wat studeren, lunchen, nog wat studeren, kopje thee, Morse oefenen (Morse? Ja, de rest van de wereld gebruikt tegenwoordig GPS maar hier zitten ze nog een beetje in het stenen tijdperk), avondeten, sporten een filmpje kijken of nog wat lezen. In het weekend is de cafetaria op de basis dicht en moeten we voor ons eigen avondeten zorgen. En dan is er toch niets lekkerder dan jezelf te verwennen met een heerlijke maaltijd? Zo nu en dan word er gelukkig toch een vluchtje gemaakt en dat is dan natuurlijk heerlijk! Alleen heb je de eerste tien minuten weer nodig om weer te wennen. Ondanks dit langzame tempo komen we nu steeds dichter bij de volgende fase van het vliegen. Het vliegen op instrumenten. Volgens velen is dit pas "echt vliegen". Tja, dat heb ik al vaker gehoord. Voor zweefvliegers is vliegen zonder motor "echt vliegen" en voor parapenters (schermvliegen op zijn Nederlands), iets wat ik ook nog eens in een grijs verleden heb gedaan, is vliegen met een parapente pas "echt vliegen". Met een parapente vlieg je dus zonder motor en zonder stuurknuppel maar alleen met het verplaatsen van je gewicht. Het antwoord of dit nu het "echte vliegen" laat dus nog even op zich wachten. Er wordt wel gezegd dat dit een van de moeilijkste dingen is om onder de knie te krijgen. Maar dat zal wel net zoals alle andere dingen gaan, stapje voor stapje.....

Geen opmerkingen: