zaterdag 19 april 2008

Wall of fame

Afgelopen week was het dan eindelijk zover: de JAA-examens. Alles waarvoor we de afgelopen 4 maanden zo hard gewerkt hadden, konden we nu laten zien. En na bijna vier weken niets anders dan examens geoefend te hebben, wil je eigenlijk ook niets liever.... 6 Vakken in twee dagen, drie vakken per dag. De eerste dag was gelijk de zwaarste met Meteorologie, General Navigation en Mass and Balance. De lange concentratie speelde velen van ons parten aan het eind van de dag. De resultaten waren echter boven verwachting hoog. Ik had tweemaal een 9,8 en voor M+B zelfs een tien. De dag daarop werd deze eigenlijk onrealistische hoge cijfers nog overtroffen door een 9,8 een 9,9 en nog een tien te scoren. Tja, dit resultaat onlokte toch wel wat reacties uit. Ook de anderen klassen waren diep onder de indruk. Niemand hier in Denemarken had over de eerste zes vakken zo hoog gescoord. Ik moet zeggen dat ik er vrij nuchter onder ben, misschien zelfs wel iets te nuchter. Het is natuurlijk heerlijk om goed te scoren, maar we zijn nog maar net begonnen, er komen nog zoveel testen. Ik vind dat iedereen het zo goed gedaan heeft en ik ben trots op iedereen. Iedereen heeft er hard voor gewerkt. Gelukkig hebben we nu een paar dagen om even alles te vergeten en bij te komen. Dan kunnen we ons daarna weer opmaken voor de tweede theoriefase. Leuk was om tijdens de examens na ieder examen de aantekeningen aan de muur te plakken. Zie hier onze eigen wall of fame.